Re: [OT] Pomóżcie studentowi :)

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 07:03:58 MET

danherr zapodał(-a):
> Witam wszystkich tym bardziej serdecznie, że to mój pierwszy post tutaj.
> Mam taki problem, pośrednio związany z tematyką grupy i zapewne śmieszny dla większości z Was:)...
> Jestem studentem informatyki (Politechnika Wrocławska, II rok),

pozdrowienia :)

> zobaczyłem ogłoszenie i chciałbym odpowiedzieć. (Aha, jak na razie jestem technikiem elektronikiem o specjalności systemy i
> sieci komputerowe:))

Rafalski jeszcze uczy w EZN ? :>

> Jedyny problem mam z "ofertą cenową". Fragment ogłoszenia:
> "informatyka/sprzętowca/sieciowca
> do pracy dorywczej, w niepełnym wymiarze godzin, najlepiej na umowe o
> dzieło.

Pytanie mocno NTG - to raczej na pl.praca.dyskusje (tam są informatycy,
nie tylko tutaj...).
i tak:
- opłaca Ci się, bo jesteś studentem i zapłacisz tylko zaliczkę podatku (20% od umowy,
duża część potem może Ci się zwrócić).
- polecam Ci jednak umowę/zlecenie - o dzieło może zrodzić
pewne niebezpieczeństwa

> [...]
> przegląd firmowej sieci, pospisywac numery seryjne windowsów, porobić co
> niektórym osobom porządki na dysku, przeinstalowac ze 2 windowsy (a
> potem skonfigurowac sieć i resztę programów, żeby działała).
> Dodatkowo nie częściej niż raz w miesiącu komuś padnie komp, w przypadku
> takiej awarii trzebaby podjechać i przywrócić go do życia (zdiagnozowac
> problem, przeinstalowac co trzeba, ew. wydać dyrektywę co trzeba zakupić,
> kupić to i wymienić zepsutą część na nową).
> Myslę, iż byłaby to praca na 1/10-1/5 etatu (1-2x w tygodniu po 4 h),

To się zdecyduj, musisz rozumieć, co podpisujesz... Albo etat, albo dzieło,
albo zlecenie.

> firma jest otwarta pn-pt 7-17, sob 8-13 i w tych godzinach trzebaby się
> zmiescić (nie ma mozliwości pracy w innych godzinach)."

Dzienne studia na PWr na 100% umożliwiają Ci wrzucenie się w te godziny :>

> Nigdy nie pracowałem "oficjalnie" w zawodzie. Tym wszystkim zajmowałem się do tej pory na zasadzie rodzina, znajomi, znajomi
> znajomych, płatne "co łaska" :) .

I bardzo dobrze, że już zaczynasz teraz - nie będziesz za 3 lata pierdoła
znająca tony ksiązek na pamięć, a nie umiejąca zacisnąć i ułożyć kabelka;
Świetna praktyka, do tego jakieś pieniądze.

> Ile ja tutaj mam zażądać??? 200, 300 PLN/miesiąc? Poważnie nie mam zielonego pojęcia:/.

Zależy, co będzie do roboty. 200-300zł... Firma we Wrocławiu bierze 120-150zł za
podniesie całego komputera...
Fajnym jest rozwiązaniem podpisanie umowy na komputer - tj, zależnej
od ilości komputerów... Musisz też znaleźć złoty środek, bo przy sporej
konkurencji znajdzie się ktoś, kto zrobi to za 50zł...

> Dzięki za sugestie i pozdrawiam wszystkich! (Przepraszam za OT)

Ja aż tak się nie gniewam. Odezwij się na priva (63732), to może Ci napiszę,
ile ja czasem biorę za takie rzeczy...

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,