częstotliwość pionowa, pozioma a tryb obrazu [dla fachowców;)]

Autor: janek <janek666_at_onet.poczta.pl>
Data: Thu 24 Nov 2005 - 15:09:56 MET

Witam, mam dylemat na ile ustawić monitor. W instrukcji pisze że
częstotliwość pozioma to maks 96[kHz], pionowa maks 160 [Hz] a pamięć trybów
wideo to
VESA 640x480 na 85Hz
VESA 800x600 na 85Hz
VESA 1280x1024 na 85Hz

z kolei w AIDA32 pisze że obsługiwane tryby to
Nazwa monitora LG F700P
Obsługiwane tryby wideo
640 x 480 160 Hz
800 x 600 150 Hz
1024 x 768 115 Hz
1152 x 864 105 Hz
1280 x 1024 85 Hz
1600 x 1200 75 Hz

Co oznaczają te współczynniki, wiem że pozioma to ilość lini na sek a
rozdzielczość to ilość pixeli na ekranie. A co to pionowa? i czy jak ustawie
120(640x480) to coś się niedobrego może stać? wg mojego rozumowania 120Hz
mieści się i w pionowej i poziomej ale może to nie tak?

Pozdrawiam
Ignacy