Re: Jaka nagrywarka DVD?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 24 Nov 2005 - 02:11:27 MET

Markus Sprungk <msprungk@gmail.com> wrote:

> Dokładnie. Nie rozumiem tych opinii o Liteonie. Używałem go lata bez
> żadnego problemu. Wielu moich znajomych też używa Liteona i też sobie
> chwalą.

            1. Liteon od zawsze robil dobre CDRW i DVD-ROMy - przyznaja to nawet
ludzie niechetni temu producentowi. Z nagrywarkami DVD-RW bywa roznie.
Generalne to sa napedy z ktorych mozna sporo wycisnac, ale trzeba przy nich
chodzic. Przy dawnym Teacu, teraz NECu czy BenQ mozna wlozyc naped do
obudowy i zapomniec ze jest. Liteon niestety ma brzydki IMHO zwyczaj
wypuszcznia napedu z nie do konca dopracowanym firmware i poprawia go "na
zywym organizmie". Taki np: SOHD1633S osiagnal dobra jakosc nagrywania jak
na moj gust dopiero po ~1,5 roku od premiery rynkowej i to z patchowanym w
celu poprawy jakosci zapisu firmware z SOHD1653S przerobionym przez gosci z
Codeguys. Jak ktos spodziewa sie ze naped prosto z pudelka nagra dobrze
jakosciowowo kazda plytke DVD-R po 90 gr to potem jest z tych napedow
niezadowolony.
            2. Za bardzo tnie koszty, ale to dotyczy wiekszosci producentow
napedow optycznych. Na kazdy kolejny naped DVD-RW ludzie narzekaja bardziej
niz na poprzedni, a powinno byc odwrotnie. Czasami nie warto oszczedzic
tych dodatkowych 2$

> W ogóle w branży sprzedaje się bardzo dużo Liteonów i na
> przykładzie serwisu nie widzę by jakoś Liteon był awaryjny. To już
> chyba LG częściej się psuje co potwierdzał kiedyś serwis tej firmy w
> Sosnowcu

            jw. Kiedys bylo lepiej, a w nowych seriach mozna trafic 3 napedy po
kolei wkrzaczajace sie w ciagu tygodnia-dwu. Znowu chyba klania sie ciecie
kosztow i zbyt dowolne podchodzenie do kontroli jakosci na wyjsciu, bo jak
trafi sie dobry egzemplarz to dziala bardzo dobrze.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl