Re: Okulary do LCD?

Autor: TK <nospam-kochmans_at_polbox.com>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 17:36:05 MET

Marcin Narzynski wrote:

> Mialem kiedys okulary dolaczone do karty Asus TNT2 Ultra. 100Hz bylo
> ZALECANE, ale nawet przy 60 Hz dzialaly bez zarzutu.

Ja mialem kiedy ASUSa V7700 Deluxe (GF 2 GTS), teraz mam ASUSa V8420
Deluxe (GF 4 Ti). Okulary rzeczywiscie mrugaja przy dowolnej
czestotliwosci, ale sterowniki nie wchodzily w tryb stereoskopowy
ponizej 100 Hz (co jest zreszta wyraznie opisane w instrukcji). Byc moze
w starszych sterownikach bylo inaczej.

> Szkoda, ze obecne karty graficzne nie maja gniazda
> obslugujacego okularów.

Podejrzewam, ze na tym specjalnym gniezdzie (mowa o kartach ASUSa) byl
po prostu wyprowadzony sygnal synchronizacji pionowej, bo tyle trzeba,
by odpowiednio mrugac okularami. Taki sam sygnal jest rowniez w zwyklym
gniezdzie VGA, wiec okulary uniwersalne (nie od ASUSa) wpina sie
pomiedzy karte graficzna a monitor za pomoca specjalnej przelotki.
Zastosowanie przez ASUSa specjalnego gniazda to chyba tylko kwestia
wygody i pewnej elegancji. Byc moze daloby sie nawet latwo przerobic
okulary ASUSa tak by sie dalo je podlaczyc do dowolnej karty z wyjsciem VGA.

A swoja droga ciekaw jestem jak wyglada kwestia zlacza DVI w kontekscie
uzycia okularow 3D.