Re: pc-->laptop + internet

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 19:53:59 MET

S__3 napisał(a):
> Witam.. sprawa rzedu..chce podlaczyc laptopa z PC.. ale... mam lacze ze
> stalym ip ( lan )i czy istnieje mozliwoasc podlaczenie PC z laptopem aby na
> jednym Ip dzialaly dwa kompy ??..aa i jak podlaczyc ?? wstawic druga
> sieciowke w PC i przez nia czy jak ?? bo hmm.. przez same sieciowki nie
> widza sie ( chce tylko pliki przegrac na lapropa )nawet nie wiem jak wymusic
> zeby sie widzialuy.. a po Nacie z jednego Ip to juz w ogule;-/:(..mozecie
> cos poradzic ?..

Zakładam, że na obu maszynach chcesz krozystać z internetu. Dla
ścisłości oba komputery mają inny adres IP w sieci lokalnej i korzystać
mogą ze wspólnego adresu IP publicznego.
Połączyć oba komputery możesz na 2 sposoby.
1. Za pomocą skrosowanej skrętki łączysz jedną kartę sieciową z drugą.
Jeśli równocześnie chcesz mieć internet przez LAN (np. od lokalnego
providera) to musisz mieć w jednym komputerze, tym wpiętym do internetu,
dwie karty sieciowe. jeżeli masz firewalla, to komputery moga się nie
widzieć. Pamiętaj wówczas o właściwej konfiguracji firewalla.
2. Kupujesz prosty router np. Asmax BR604, którego używam i podpinasz
oba komputery do routera. Łatwe!
To tyle.

--
Proximus