Re: Dyski Pata

Autor: RudeBoy <poczta_at_SPAM_BLOKmwds.pl>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 19:44:41 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> [...]

Wlasnie AMI mnie najbardziej zabolal w mojej nowej mobo :)

> Bo to dosyć rozpowszechniona opinia i kiedyś dawno temu
> prawdziwa. Potem po cichu ograniczenia usunięto, a
> przesądy pozostały.

Jakze edukacyjna byla ta nasza dyskusja. Dzieki. Serio!

> Oczywiście. Ale jedyną radą na to jest nigdy nie łączyć
> dwóch urządzeń na kanale -- nawet, jeżeli oba są ATA133.
> W Serial ATA zrealizowano to poprzez wymuszenie, w PATA
> trzeba się samemu o to martwić, jeżeli najwyższa wydajność
> przy równoległym użyciu wszystkich dysków jest najważniejsza.

To oczywistosci.

> [...]
> (najlepiej nawet z tą samą wersją firmware), a w rozwią-
> zaniach high-end stosowało się nawet specjalne mechanizmy
> gwarantujące synchronizację wszystkich dysków w macierzy
> by znajdowały się w tym samym stanie początkowym i wykony-
> wały wszystkie operacje idealnie synchronicznie.
>
> Oczywiście w przypadku PATA ważne jest, by oba dyski macierzy
> były samodzielne na osobnych kanałach, bo inaczej drugie
> urządzenie na kanale będzie mogło zakłócić całą macierz.
> Jeżeli z kolei oba dyski byłyby na jednym kanale, to
> pracowałyby naprzemiennie zamiast równolegle i znów

No to co napisales powinni przeczytac i wziasc sobie do serca wszyscy Ci
co to odkryli ze maja kontroler RAIDowy na mb i chca za wszelka cene go
wykozystac.
I robia takie RADIy ze az przykro patrzec...

pozdrawiam

--
RudeBoy Selecta
ASUS K8N-E DELUX + SEMPRON 64 3000+ + 1024MB DDR PQI + MAXTOR 200GB SATA