USB 2.0 x 8

Autor: <P_at_lmer>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 19:09:28 MET

Witam!

Moja płyta główna obsługuje 8 portów USB 2.0. Na panelu I/O - 4 porty oraz 2
złącza na 4 porty znajdujące się na PCB płyty. Moje pytania są następujące:

1. Czy 4 gniazda USB 2.0 na panelu I/O są sprzężone w pary (dokładnie tak,
jak w przypadku wyprowadzeń na PCB)?

2. Czy jeśli do gniazd USB, tworzących właśnie taką parę, podłączę 2
urządzenia USB 2.0 o wysokim transferze danych (np. niech to będą 2 HDD), to
każde z nich będzie miało do dyspozycji pełne pasmo (480 Mb/s), jakie daje
USB 2.0 czy też jego połowę?

3. Czy porty USB mają jakąś numerację (pierwszeństwo, priorytet, kolejność),
a jeśli tak to jaką? Czy zaleca się, aby urządzenia USB podłączać do portów
w ściśle określonym porządku?

4. Chipset płyty to i875P. Podejrzewam, że magistrala USB 2.0 łączy się
bezpośrednio z mostkiem ICH5R, a więc jaka jest "przepływność" (w MB/s)
tejże magistrali?

Na koniec 2 pytania niejako poza konkursem.
1. Mam HD S-ATA, CD-RW, DVD-RW oraz przelotkę Serillel2 (dostarczoną wraz z
mobo). Czy podłączenie urządzenia ATAPI poprzez mostek Silicon Image Sil3611
(zawarty we wnętrzu przejściówki) ma sens, tj. urządzenie zachowa wszystkie
parametry pracy na niezmienionym poziomie (tak, jakby pracowało podpięte do
jednego z kanałów IDE). Innymi słowy, czy są jakieś wady/przeciwskazania
takiego połączenia czy też wręcz przeciwnie i powinienem raczej wykorzystać
ten dodatkowy element, będący na wyposażeniu płyty głównej?

2. Czy 6-kanałowy kodek audio - znany i popularny Realtek ALC650, będący na
pokładzie ABIT-a IC7-G:
- jest urządzeniem PCI (podłączonym do magistrali),
- czym różni się oraz czy jest jakościowo lepszy od karty SB Live! (procesor
EMU10K1),
- czy owe urządzenia audio mają jakieś zastosowania do pracy w tandemie i
czy w ogóle moga jednoczesnie ze soba egzystować (nie będzie konfliktu
sprzętowego)?

Pozdrwiam,
Palmer