Re: Sis a Via - dlaczego TAKA roznica?

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 23:20:00 MET

Hej

"KILu" <kilu@psxextreme.pl> wrote in message
news:dlq5qg$7ft$1@inews.gazeta.pl...
> Dwa dni temu opisywałem na grupie problemy z kartą sieciową, zintegrowaną
> moim nowym nabytkiem (Asrock K7VT2), który zastąpił uszkodzonego ECS
> K7S5A.
> Czy ten chipset naprawdę jest tak kiepski w porównaniu do Sis-a? A może to
> jednak wina... właśnie, czego?

Niestety nie mam doświadczenia z AMD-kami więc niewiele pomogę; z tego co
ogólnie słyszałem chipset VIA jest lepszy od SiS, więc może jednak przyczyna
leży gdzie indziej...

Natomiast mogę coś dodać co do tego:

> Aha - mam też problemy z LPT. Nie mogę wymusić trybu ECP/EPP, mimo
> odposiednich ustawień w BIOS-ie. Ale to już detal...

Miałem kiedyś identyczny problem z inną płytą Asrocka M266, też na VIA, z
tym że pod Intela. Miałem wtedy taki stary skaner na LPT który koniecznie
wymagał trybu EPP, inaczej działał bardzo wolno i źle. A tryb ten, tak jak
piszesz, nie dawał się włączyć mimo ustawienia w BIOSie. Napisałem do
producenta o swoim problemie (na adres ze strony www) i po kilku tygodniach
dostałem odpowiedź a mianowicie przysłali mi jakiś specjalny BIOS do tej
płyty który jakoby miał to EPP udostępnić. Piszę "jakoby" gdyż nie wgrałem w
końcu tego biosu - w międzyczasie kupiłem nowy skaner na USB i sprawa stała
się nieaktualna. Niemniej na plus należy zapisać asrockom że odpowiedzieli i
to z sensem. Może i do twojej płyty mają taki magiczny bios i jakbyś do nich
napisał, to może odpowiedzieliby tak jak w moim przypadku.

--
Pozdr.
Speedy