Re: Hibernacja - laptop

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 16:55:23 MET

Wasiuk <wariiNOSPAM@wp.pl> wrote:

> Ostatnio ktoś mi powiedział, że raczej
> nie radzi mi tak robić bo to szkodzi dla dysku i może doprowadzić do
> jego uszkodzenia... :(

            Czego to ludzie nie wymysla. HDD jest projektowany do ciaglego
zapisywania i odczytywania informacji wiec mu te typowe w laptopach 256-512
MB specjalnie nie zaszkodz, w koncu w czasie normalnej pracy systemu ciagle
cos odczytuje i zapisuje, do tego skaczac glowicami w rozne miejsce
nosnika. Zakladam przy tym ze w chwili zamkniecie klapy od razu nie rzucach
laptopem [w trakcie zapisywania].

> Jak to jest, czy rzezywiście korzystanie z hibernacji wiąże się z jakimś
> ryzykiem?

            Nie zawsze system podnosi sie do konca prawidlowo jesli urzadzenia
PCI nie sa w pelni zgodne z ACPI i nie przywracaja poprawnie stanu swoich
wewnetrznyhc rejestrow, ale w laptopie to raczej nie wystepuje.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl