Re: naped nie widzi DVD

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 17:05:14 MET

grzegorz <gmalek@poczta.onet.pl> wrote:

> mam CDROM LITE_ON DVDRW SOHW-1633S, od jakiegos czasu nie moge widzi
> on nagranych na nim wczesiej plyt DVD (oryginalne DVD czyta ale
> wolniej bo jest znieksztalcony dzwiek). naped widzi wszystkie plyty
> dvd z danymi, jakie na nim nagralem.

            1. Sprawdz ten sposob z odlaczeniem fizycznym - na dobra sprawe
sprowadza sie to do tego samego co odinstalowanie kanalu kontrolera i
pozwolenie by windows znalazl go ponownie i zainstalowal - temu wlsnie
sluzylo odpiecie, uruchomienie bez i ponowne podlaczenie napedu. Win NT
5.1, rzadziej 5.0 juz tak ma ze jak dostanie troche bledow na kanale z
urzadzneim IDE to wylacza DMA bez ostrzezenia, ba w przypadku WinXP klamie
jak najety ze DMA jest jednak wlaczone.
            2. Nie zaszkodzi mu delikatne czyszczenie - SOHW1633S pewnie ma juz
ponad rok i mogl sie przez ten czas zakurzyc.
            3. Jaki tam jest firmware? Od siebie goraco polecam to:
http://codeguys.rpc1.org/firmwares/dvdrw/1653S.CS0P.patched-cf-mcled.rar
ze strony:
http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html

Roznica w jakosci nagrywanych +/- w stosunku do oryginalnego BS0S prawie
10-krotna jesli idzie o stope pi/pif. Do tego wyraznie lepiej czyta plyty:
ostatnie firmware dla SOHW1633S ma juz rok i przez ten czas na rynku
pojawilo sie sporo nowych nosnikow ktorych BS0S nie ma w bazie. SOHW1633S
dostaje przy nichj glupawki - co prawda nagra, ale potrafi nie zobaczyc -
na powyzszym firmware to nie wystepuje. Jedna uwaga - potraktuj to fimware
omnipatcherem 2.x aplikujac zalecane modyfikacje strategii zapisu oraz
_WAZNE_: ustaw predkosci odczytu na 16/8/8/8/6 jak w oryginalnym SOHW1633S
a nie te szybsze z 1653S - jesli ustawisz na szybsze naped bedzie czytal
nierowno i bardziej sie zuzywal rozpedzajac i zwalniajac plytke.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl