Re: Wojna desktop vs. laptop

Autor: Golibroda <ala_at_ma.asa>
Data: Sat 19 Nov 2005 - 23:13:03 MET

> Tutaj bym się zastanowił, przyszle przyspieszanie laptopa jest raczej moco
> ograniczone zwyklego pc mozemy juz znacznie latwiej "zaktualizowac"

Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Byłem już bliski zakupu stacjonarnego komputera
na poziomie Sempron 2800+, płytą Gigabajt i 512 ramu.Grafika to X300 lub X550.
Czy laptop w granicach 4k zastapi taka konfigurację. Na obecnym stacjonarnym mam
PIV 2,4 ,512ram i Ati 9000pro i córce to wystarcza do zabawy (internet,
office,PS,gry typu sim i sim2, jakis film w divx.

> Tu proponowalbym poogladanie laptopow juz w sklepie.

I tak się na tym skończy. Jak na razie chciałbym zrobic rozpoznanie teoretyczne.

> 40 i 80 byla dla mnie za duza poniewaz za ta cene kupilem kieszen na dysk +
> dysk 120gb, kieszeni uzywam tylko w domciu wazniejsze dane mam na laptopie.

Myślę,że 80gb byłby dla niej nawet za duży - tutaj "rozmiar" nie jest sztywny i
mocno istotny.

> Co z bateria ?

Raczej praca na zasilaczu.Mobilność tak raczej do przemieszczania ,ale potem pod
gniazdko.

Najbardziej istotnym parametrem jest tutaj grafika bo nie wiem czy w takim HP,
który cytowałem ( grafika oparta na X300) da się osiagnąć wydajność conajmniej
9000pro ze stacjonarnego pc, którego mam.Nie chcaiłbym aby sie okazało,że zbyt
mało wydajna karta graficzna zamknie jej droge do przecietnych a moze i troszke
nowszych gier.

Pozdrawiam
P.