Fujitsu Siemens P19-2 - ostrość czcionek ??

Autor: Mariusz <MichalskiMariusz_at_WYTNIJTO.poczta.onet.pl>
Data: Fri 18 Nov 2005 - 13:23:56 MET

    Witam, oglądałem przed chwilą Fujitsu Siemens P19-2, monitorek, który
zbiera dobre opinie, na mva.pl jest chyba wciąż najwyżej w testach, wysoko
jest też w rankingu Chipa. I ogólnie monitorek mi się podoba, ale jedna
rzecz jest dla mnie nie do zaakceptowania. Monitorek wyświetla nieostre
czcionki, mają taką delikatną poświatę, która powoduje, ze czcionki wydają
się nieostre. Mam porównanie, bo w pracy pracuję na Belinei 101910 i tutaj
mam czcionki ostrość jak żyleta, bez względu czy podłączam monitor wejściem
analogowym czy cyfrowym. Ponieważ jak oglądałem monitor to był on podłączony
do laptopa analogowo i mam wątpliwość czy przypadkiem ta nieostra czcionka
nie była winą podłączenia, złego kabla, jakichś ustawień laptopa itp.

Dlatego chciałem się zapytać użytkowników tego monitora czy mają ostre
czcionki i czy nie zauważyli efektu poświaty wokół czcionek?

Zauważyłem też że kolory na tym monitorze są jakieś inne. Jakby niektóre
były jaśniejsze. I nie była to wina ustawień jasności, bo przy ustawieniu na
bardzo małą wartość jasności np.na onecie czcionka do linków na wiadomości
była niebieska, a na wszystkich innych monitorach które znam jest mniej lub
bardziej granatowa. Czy to jest wina lepszego czy może gorszego wyświetlania
kolorów przez ten monitor?

I jeszcze jedno czy rzeczywiście jest taki duży problem z pracą na tym
monitorze po ciemku, tzn. czy rzeczywiście tak mocno bije po oczach?

pzdr.
Mariusz