Re: Fujitsu Siemens P19-2 - ostrość czcionek ??

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Fri 18 Nov 2005 - 15:52:58 MET

Mariusz wrote:
> [...]
> rzecz jest dla mnie nie do zaakceptowania. Monitorek wyświetla nieostre
> czcionki, mają taką delikatną poświatę, która powoduje, ze czcionki wydają
> się nieostre. Mam porównanie, bo w pracy pracuję na Belinei 101910 i tutaj
> mam czcionki ostrość jak żyleta, bez względu czy podłączam monitor wejściem
> analogowym czy cyfrowym. Ponieważ jak oglądałem monitor to był on podłączony
> do laptopa analogowo i mam wątpliwość czy przypadkiem ta nieostra czcionka
> nie była winą podłączenia, złego kabla, jakichś ustawień laptopa itp.

Jeśli analogowo i do laptopa, to z całą pewnością nie jest to wina monitora.

> Dlatego chciałem się zapytać użytkowników tego monitora czy mają ostre
> czcionki i czy nie zauważyli efektu poświaty wokół czcionek?

Matryca LCD nie może mieć nic nieostrego. Jeśli pędzisz to po DVI, to
nawet karta nie zepsuje ostrości. Jeśli używasz złącza analogowego, to
po co Ci LCD ? ;)

> Zauważyłem też że kolory na tym monitorze są jakieś inne. Jakby niektóre
> były jaśniejsze. I nie była to wina ustawień jasności, bo przy ustawieniu na
> bardzo małą wartość jasności np.na onecie czcionka do linków na wiadomości
> była niebieska, a na wszystkich innych monitorach które znam jest mniej lub
> bardziej granatowa. Czy to jest wina lepszego czy może gorszego wyświetlania
> kolorów przez ten monitor?

Regulacja. Akurat ten typ ma ich trochę. Wiem, bo właśnie przed nim
siedzę ;)

> I jeszcze jedno czy rzeczywiście jest taki duży problem z pracą na tym
> monitorze po ciemku, tzn. czy rzeczywiście tak mocno bije po oczach?

Słabiej buije niż inne monitory, bo jest regulacja jasności
podświetlenia. Niestety prawdziwej czerni na nim nie uzyskasz, ale i tak
jest dużo ciemniejsza niż w większości innych modeli.