Re: Jak się fonetycznie wymawia 'Acer' ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 17 Nov 2005 - 00:07:23 MET

Zbig T. <news@zbyszek.net> wrote:

> A co to są te "newbies" Panie nerwowy purysto? Strażnik czystości mowy
> polskiej powinien wiedzieć o istnieniu słów "początkujący" albo (od
> biedy) "żółtodziób". Mnie osobiście bardziej razi "szpanerskie"
> wtrącanie "userów" zamiast "użytkoników" i inne tego typu dziwactwa
> niż _poprawna_ wymowa niepolskich nazw własnych.

            IMO bledem w powyzszym rozumowaniu jest laczenie tego co sie pisze
w usenecie i co sie mowi na codzien. Okreslenie "newbies" w przypadku
usenetu ma dosc dluga tradycje i nieco inny wydzwiek niz "pocztkujacy" -
bardziej szyderczy w stosunku do neutralnego "poczatkujacy".
            Gdyby natomiast uzywac tego w codziennej mowie potocznej - to co
innego i wtedy razi tak samo jak wymowa nieszczesnego "majkrosoft" wsrod
Polakow, a nie np: w duzej firmie miedzynarodowej

BTW: polecam posluchac czesci Francuzow mowiacych po angielsku - to dopiero
sa jazdy ze zrozumieniem "co poeta mial na mysli" ;) Wtedy jako wspolny
platforma porozumienia wrecz zalecane jest uzywanie wymowy oryginalnej.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl