Re: Ktoś mi wytłumaczy?

Autor: W_G <wiesiek_g_at____.pl>
Data: Wed 16 Nov 2005 - 23:41:34 MET

Użytkownik "misiek" <misiek_1928@o2.plWYTNIJ.TO> napisał w wiadomości
news:1ewmby8qbkgop$.vmjz952zsqbf$.dlg@40tude.net...

> Czasy się troszkę zmieniły. Teraz ilość GHz nie oznacza wzrostu
wydajności.
> Taki np. Athlon XP jakiego posiadam czyli 2500+ jest taktowany zegarem
> 1833MHz a po OverClockingu na 3200+ zegar ma wartość 2205MHz.

Tak, wiem, ale czytałem również opinie, że niektóre Athlony mają nazwy "na
wyrost". Tak było np. w przypadku 3400+ (czytałem opinię po testach).
Trudno jest więc się w tym połapać.

> Proponuję zakup AMD Athlon'a 64 na jądrze Venice, np. A64 3000+ na
> podstawce S939 oczywiście. Do tego polecam (moje pozytywne doświadczenia)
> płytę główną ASUS'a z serii A8N.

Sprawdziłem ceny. Przy okazji natrafiłem na procesor AMD OPTERON 144 1.8
GHZ S939 Venus BOX. Cenowo jest droższy od A64 3000+ Venice, ale ceny obu
procesorów są dla mnie do przyjęcia. Nie miałem jednak wogóle styczności z
Operonami. Czy to coś warte? Ten Operon ww., to z jakim P4 może konkurować?
Początkowo myśłałem nad P4 3.0 lub 3.2, ale zagłębiając się w temat powstało
wiele niejasności odnośnie oznaczeń procesorów. Wydaje mi się jednak, ze w
jakimś stopniu to chwyty marketingowe - np. Duron > Sempron.
Znalazłem też płytę o wspomnianym przez Ciebie symbolu ( Płyta ASUS A8N-E
/nForce4 /PCIex /S 939 ) za cenę 320zł.

> Jednak polecenie to jest trochę na chybił-trafił, gdyż dałeś zbyt mało
> informacji o tym, co robisz na kompie i do czego ma służyć. Jeżeli w
> większości czasu jest to photoshop itp. i nie zajmujesz się grafiką
> wielko-formatową to sądze że przedmówca miał rację co do Celerona, lub np.
> proponuję Semprona.
>
> Popatrzmy prawdzie w oczy, wybór procka to nie rzecz gudtu tylko
> dopasowanie formy do treści ;) tak, żeby nie było przerostu. Kase którą
> niepotrzebnie wyrzucisz w błoto na niewiadomo jakiego procka, można wydać
> [...]

Trudno określić zastosowanie mojego kompa. Ogólne do wszystkiego, głównie
jednak do Photoshopa, Animation Shop, trochę projektowanie www, czasem coś
zgrać z kamery i przekonwertować video. Gry - sporadycznie, tylko
"odświętnie".