Re: Ktoś mi wytłumaczy?

Autor: misiek <misiek_1928_at_o2.plWYTNIJ.TO>
Data: Thu 17 Nov 2005 - 06:18:15 MET

> Tak, wiem, ale czytałem również opinie, że niektóre Athlony mają nazwy "na
> wyrost". Tak było np. w przypadku 3400+ (czytałem opinię po testach).
> Trudno jest więc się w tym połapać.

Bzdura.

> [...]
> GHZ S939 Venus BOX. Cenowo jest droższy od A64 3000+ Venice, ale ceny obu
> procesorów są dla mnie do przyjęcia. Nie miałem jednak wogóle styczności z
> Operonami. Czy to coś warte? Ten Operon ww., to z jakim P4 może konkurować?
> Początkowo myśłałem nad P4 3.0 lub 3.2, ale zagłębiając się w temat powstało
> wiele niejasności odnośnie oznaczeń procesorów. Wydaje mi się jednak, ze w
> jakimś stopniu to chwyty marketingowe - np. Duron > Sempron.
> Znalazłem też płytę o wspomnianym przez Ciebie symbolu ( Płyta ASUS A8N-E

Opteron to procesor do zastosowań profesjonalnych (np. serwerowych),
proponuje pozostać przy A64.

> Trudno określić zastosowanie mojego kompa. Ogólne do wszystkiego, głównie
> jednak do Photoshopa, Animation Shop, trochę projektowanie www, czasem coś
> zgrać z kamery i przekonwertować video. Gry - sporadycznie, tylko
> "odświętnie".

Jeżeli stać Cię na A64 i poleconą przeze mnie płytę główną (możesz też
zainwestować w jakąś lepszą np. DFI - LanParty - ok 700zł) to powinieneś
sprzęt tego typu właśnie zakupić, ponieważ będzie on nie tylko bardzo dobry
na dzień dzisiejszy ale będzie inwestycją długoterminową (przynajmniej
jakiś czas - z pewnością dłuższy niż np. celeron lub sempron)

pozdrawiam.

--
| ASUS A7N8X-E DELUXE | AMD ATHLON XP 2500+@3200+ BARTON |
| BOX COOLING + 2x80mm|  2x256MB DDR-400 TWINMOS CL 2,5  |