Re: Ktoś mi wytłumaczy?

Autor: misiek <misiek_1928_at_o2.plWYTNIJ.TO>
Data: Wed 16 Nov 2005 - 19:17:17 MET

> Różnicę z pewnością odczuję. Przesiadka z 1,6 GHz na coś w okolicach 3GHz
> powinna być odczuwalna. Słyszałem tez, że Celeron nie najlepiej radzi sobie
> z Photoshopem, a głównie z niego korzystam.
> Monitor ... mój LCD Philips 170S nie jest taki zły i jeszcze dość długo
> bedzie mi służył.

Czasy się troszkę zmieniły. Teraz ilość GHz nie oznacza wzrostu wydajności.
Taki np. Athlon XP jakiego posiadam czyli 2500+ jest taktowany zegarem
1833MHz a po OverClockingu na 3200+ zegar ma wartość 2205MHz.
Oznacza to ze procesor AMD o zegarze 2205MHZ ma wydajność porównywalną z
procesorem intela o zegarze 3200MHz. (muszą być zgodne technologicznie).

Sądze więc, że Twoje podejście do sprawy GHz jest troszkę mylne.

Proponuję zakup AMD Athlon'a 64 na jądrze Venice, np. A64 3000+ na
podstawce S939 oczywiście. Do tego polecam (moje pozytywne doświadczenia)
płytę główną ASUS'a z serii A8N.

Jednak polecenie to jest trochę na chybił-trafił, gdyż dałeś zbyt mało
informacji o tym, co robisz na kompie i do czego ma służyć. Jeżeli w
większości czasu jest to photoshop itp. i nie zajmujesz się grafiką
wielko-formatową to sądze że przedmówca miał rację co do Celerona, lub np.
proponuję Semprona.

Popatrzmy prawdzie w oczy, wybór procka to nie rzecz gudtu tylko
dopasowanie formy do treści ;) tak, żeby nie było przerostu. Kase którą
niepotrzebnie wyrzucisz w błoto na niewiadomo jakiego procka, można wydać
na coś innego.

--
| ASUS A7N8X-E DELUXE | AMD ATHLON XP 2500+@3200+ BARTON |
| BOX COOLING + 2x80mm|  2x256MB DDR-400 TWINMOS CL 2,5  |