Maximum za minimum - wyzwanie :)

Autor: Artur Obrzut <artur_obrzut_at_wytnijpoczta.onet.pl>
Data: Tue 15 Nov 2005 - 11:18:23 MET

Witam,
czytając Wasze odpowiedzi w poprzednim moim wątku (PII400 czy Celeron400
+ pytanie o płytę główną) uświadomiłem sobie że naprawdę przydałoby mi się
znacznie więcej wiedzieć żeby całą sprawę dobrze załatwić :)

Dlatego postanowiłem jeszcze raz prosić o radę - tym razem znacznie
dokładniej szkicując sytuację :)

Przez ostatnie 6 lat używałem kompa z Celeronem 400, na płycie MSI
MS-6151. Byłem z tego zestawu naprawdę zadowolony, ale jakiś czas temu
padła mi karta muzyczna, zintegrowana z płytą :( Nie wiem co dokładnie się
stało, kolega powiedział że najprawdopodobniej poszedł przedwzmacniacz
(czy coś takiego).

Samo w sobie nie było to problemem, bo komp nadal działa bez problemu,
myślałem więc że po prostu włożę zewnętrzną kartę muzyczną. Próbowałem 3
różne karty, za każdym razem wieszał się komputer (po wejściu do systemu,
albo w momencie w którym komputer miał ochotę wydać jakiś dźwięk) :)

Wyłączyłem tą kartę na płycie w BIOSie, ale to nie pomogło. Więc od
miesiąca jestem bez dźwięku. Szlag mnie trafia, bo nie za bardzo mogę
pracować bez muzyki, poza tym nawet filmu sobie nie mogę obejrzeć :(
Zdecydowałem że muszę coś z tym zrobić, ale bardzo ważne jest dla mnie to
żeby to odbyło się jak najmniejszym kosztem.
Pół dnia siedziałem na allegro nie mogąc się na nic zdecydować (przede
wszystkim dlatego że za cholerę nie mogłem załapać jaki procesor pójdzie
na jakiej płycie).

Dodam jeszcze że mam też drugiego kompa którego przy okazji chciałbym
nieco zmodernizować (z racji tego że to jeszcze starszy dziadziuś i
robienie tego osobno znacznie zmniejsza opłacalność wziąwszy pod uwagę że
koszty przesyłek prawie dorównują zakupowanemu sprzętowi :) )

Teraz do sedna:

Proszę, doradźcie mi co mam kupić! (allegro/kraków)
Raczej platforma AMD odpada - nie dlatego że jestem przeciwko, po prostu
mam kilka kości SDRAMów, a zdaje się durony są już na płyty z DDRami.
Koszty muszą być że tak powiem minimalne :), razem z przesyłkami do 150
PLNów (a to są dwa kompy do modernizacji - niezłe wyzwanie :) ).

Z góry dziękuję za odpowiedzi i naprawdę proszę o pomoc!

--
R2rek
End of transmission