Re: Obudowa Desktop - czy pionowe mocowanie dysku jest nieszkodliwe?

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 23:10:04 MET

PAndy napisał(a):
> Seagate kiedys kiedy jeszcze do foli byly wkladane ksiazeczki zabranial
> mocowania dyskow pionowo tzn w pozycji kiedy dysk stoi na swojej
> najmniejszej powierzchni pionowo (tj na tej sciance na ktorej znajduje sie
> zlacze zasilania i na przeciwleglej), dopuszczalne montowanie jest na boku
> lub plaska gora czy do gory nogami.
A IBM w desktopach (nie pamiętam dokładnie modelu) umieszczał dyski
(widziałem akurat Maxtor 40GB) prawie pionowo (parę stopni odchylone od
pionu), na krótszym boku). W dodatku komputer był w obudowie tower, ale
chodziło zapewne o to, żeby obudowa była płytsza, bo w tej pozycji dysk
nie wchodził w płytę główną. Nie mówię, że IBM to jakaś wyrocznia w
sprawie montażu dysków, ale jeśli udziela się na taki komputer 2 czy 3
lata gwarancji, to zakładam że przewidziało się możliwość skrócenia
długości życia dysku twardego.

--
Pozdrawiam
Maciek