Re: PII400 czy Celeron400 + pytanie o płytę główną :)

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 17:09:24 MET

Dnia 14.11.2005, Artur Obrzut napisał(a):

> Używany tam będzie system Windows 2003 Server, SP1...
> Nie jest dla mnie problemem żeby partycja systemowa miała 8GB.
> czyli w zasadzie kupując tą płytę mogę być pewien że jeśli partycja
> systemowa nie będzie większa niż 8GB, to będę miał dostęp pod windą do
> pozostałych partycji?

Te 8GB podałem jako przykład. Chodzi o to by partycja systemowa mieściła
się w rozpoznanej przez BIOS przestrzeni dysku. Wszystko zależy jak dysk
zostanie rozpoznany przez BIOS, tj. 8, 2, 32GB, czy może inna wartość.
Niestety zdarza się, że wcale nie chce go rozpoznać wtedy "kaplica", chodź
czasem pomaga wpisanie wartości z ręki (niekoniecznie zgodne z tym co na
obudowie dysku).

> Teraz przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie. Do kompa podpięty będzie
> drugi dysk, też 80GB, na którym nie będzie systemu i będzie podzielony na
> ok. 3 równe partycje. Czy z nim też nie będzie problemów?

Dodatkowy możesz w ogóle wyłączyć w BIOSie. System sam go rozpozna.

> I czy będą jeśli
> chciałbym na tym drugim dysku ustawić plik wymiany?

Tego nie wiem - nie testowałem. Ale IMHO nie powinno być problemu.

[...]
> Są to dla mnie generalnie dobre wiadomości... :)
> Po tym że po Twojej wypowiedzi nie rozpętało się piekło z nami w środku
> wnioskuję że informacje są prawdziwe - jestem bardzo wdzięczny, miło
> uzyskać rzeczową i wyczerpującą odpowiedź (dziękuję także innym).

Nie ma za co.

> PS (NTG): Na przyszłość: gdzie powinienem zostawiać podziękowania...? :)

Nie są konieczne, ale nie zaszkodzi wysłać posta kończącego wątek z
informacją czy "operacja się udała" - ułatwi to innym w przyszłości
szukanie rozwiązania.

--