Re: HP LaserJet - która?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 00:41:52 MET

MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> 1. Jakie są różnice między tymi drukarkami? Bo ja się nie dopatrzyłem
> oprócz różnej prędkości druku.

            Rozdzielczosc, szybkosc [procesora i mechanizmu], koszt tonera
i dodatkowych interfejsow, wyposazenie standardowe.

> 2. Którą najlepiej kupić i dlaczego? Z moich obserwacji to LJ6 jest
> ładniejsza, a LJ4/5 są ekonomiczniejsze (toner 8 tys. stron za 400 zł,
> dosypka dużo taniej).

            A co masz zamiar drukowac? Typowo "po studencku" w 99% tekst czy
jednak cos bardzej zlozonego. Czy zalezy Ci na szybkosci wydruku i wyzszej
rozdzielczosci? Jesli to typowo "studenckie" zastosowania: nie musi byc
super jakosc, wazne by bylo jak najtaniej przy duzej ilosci wydrukow to
spokojnie mozesz brac HP4P. Do kupienia na Allegro po regeneracji z pelnym
tonerem za ~150 zl.

> 3. Jak z niezawodnością tych drukarek? Chciałbym kupić na Allegro
> jakąś po konserwacji/wymianie części, ale chciałbym żeby starczyła mi
> "do końca życia" (tj. jakieś 5 lat :-))

            1. IMHO nie bierz drukarki z serii "N" - z wbudowanym interfejsem
sieciowym. JEsli potrzebujesz seciowania to za ~20 zl do tych drukarek
mozna kupic jetdirecta, a drukarki typowo sieciowe byly uzywane nie przez
indywidualnych userow, a zazwyczaj przez grupy robocze. Licznikiem sie nie
sugeruj, bo moznago przestawic, no chyba ze masz calkowite zaufanie do
zrodla.
            2. Jak w nich padnie cos wiekszego niz drobiazg, to przy cenach
drukarek poleasingowych nie oplaca sie tego naprawiac - bardziej oplaca sie
kupic kolejna. Jesli padnie Ci gdy masz duzo tonera - kupujesz drukarke bez
niego albo masz zapas.
            3. Drukarki z serii 4/5/6P byly prawie nie do zajechani, o ile sie o
nie dbalo [czyscilo co jakis czas-konserwowalo]. Oczywiscie to tylko
urzadzenie i to z duza iloscia czesci ruchomych - zawsze cos moze pasc,
jednak ze znajomych ktorzy maja takie drukarki poleasingowe od 2-3 lat
jeszcze zadnemu nie padla [grupa 5-6 osob].

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl