Re: HP LaserJet - która?

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal-wykasuj-_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 22:48:43 MET

On Sun, 13 Nov 2005 21:53:33 +0100, MadMan wrote:

> Witam,
>
> jako że zacząłem studiować, znacząco wzrosły moje potrzeby względem ilości
> drukowanych rzeczy. Zacząłem się więc mocno zastanawiać nad kupnem
> używanego lasera, a jako że na grupie polecane są stare LaserJety HP, to
> skłaniałbym się ku któreś z tych drukarek (szczególnie chodzi mi o modele
> 4, 5 i 6).

Rozumiem że chodzi ci o "pełnego" LJ. W tej kwestii jako posiadacz LJ5L nie
będę się wypowiadał.

Doradzę jedynie abyś uważał na RAM. W moim LJ5L jest jedynie podstawowe 1MB
RAMu, i jest to bardzo upierdliwe miejscami, gdyż częstym przypadkiem jest
że strona do wydrukowania (szczególnie mocno okraszona grafiką, z małymi
marginesami, itd) się chamsko w pamięci nie mieści. A z racjitego, że to
jest laser i nie może jak atramentówka poczekać sobie na dane kapiące
powoli przez LPT, nie wydrukuje. Znaczy owszem, wydrukuje, ale na dwóch
kartkach, w częściach. Możesz sobie to później skleić :> Ewentualnie można
wydrukować w 300dpi, ale jeżeli to sprawdza się w przypadku tekstu, to z
grafiką robi się masakra.

Mniejsza z czym - jeżeli weźmiesz model z podstawową ilością RAM licz się z
tym że będziesz zmuszony ten RAM uzupełnić. W "pełnych" LJ ten manewr,
jakoże są to OIDP normalne SIMM 30pin (ale warto by to sprawdzić bliżej),
nie jest zbyt trudny, ale warto mieć to na uwadze.

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//