Re: Zaklocenia na karcie TV po zmianie procesora

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 19:34:47 MET

"Macko" <m_dot_tokarski@gmx.de> wrote in message
news:437445d4$0$21950$9b4e6d93@newsread2.arcor-online.net...

> Przeczytalem dopiero rano w pracy (aaach, ja dzis, w Swieto Narodowe,
> niestety pracuje) wiec wyprobuje dopiero wieczorem.
> Znalazlem wyjasnienie tej opcji:
> Spread Spectrum Control
>
> Gdy aktywujesz ta funkcje, czestotliwosc magistrali zmienia sie cyklicznie
> obszarze +/-0.5%. Przez to zmniejszaja sie zaklocenia elektormagnetczyne o
> okolo 8-10dB, przez co zachowane sa scisle normy CE. Powoduje to jednak
> zmniejszenie wydajnosci systemu o ok. 1%.

Bzdury wacpan gadasz - czestotliwosc jest rozpraszana poprzed podanie
sekwencji pseudolosowej - przez to nie ma jednego prazka o czestotliwosci
zegara ale jest cos co przypomina troche szum - jesli chodzi o performance
to nic sie nie zmniejsza o ile zmiany sa +- . dodaj do -0,5 + 0,5 i ile ci
wyjdzie? - to nawet nie matematyka a arytemtyka. W niektorych plytach mozna
sie spotkac z ustawieniem tylko minus ale i to nie powoduje spadku o -0,5 a
tym bardziej o jeden - srednio jest to mniej...

> Sprobuje takze, za rada Jakuba, lekko wytunowac czestotliwosc magistrali.

Mozesz podkrecic procka o jeden czy dwa mega, widmo dla prostokata to
nieparzyste harmoniczne zegara czyli FSB x1, potem 3, 5, 7 itd o szybko
malejacej amplitudzie (wykladniczo) - tak wiec dla sygnalu 133,3333333333MHz
masz 3 harmoniczna 399,9999999999MHz potem 5 na 666,666666666666666 itd. -
jak widac problem jest raczej z innymi czestotliwosciami ktore dadza gesciej
prazki harmonicznych np zegar PCI to 100/3 albo 133/4 i to raczej ten zegar
moze siac (AGP itd) - prazek od FSB dosyc szybko rosnie - w widmie co
najwyzej moga pojawic sie produkty mieszania tego sygnalu i jego widmo z
innymi... PC to bardzo brudne srodowisko dla odbioru sygnalow RF.

Mozesz wzmocnic sygnal TV doprowadzany do karty, zaleca sie lwasnei by karta
 dostawal silny sygnal nie przez wzglad na jakosc tunera (choc to wazne) ale
wlasnie na zaklocenia od czestotliwosci generowanych w komputerze.