Re: Zaklocenia na karcie TV po zmianie procesora

Autor: Macko <m_dot_tokarski_at_gmx.de>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 08:18:40 MET

> rada; jest taka opcja w biosie spread spectrum, normalnie ustawiona na off
> spróbuj włączyć (sam jestem ciekaw czy to coś da :)

Przeczytalem dopiero rano w pracy (aaach, ja dzis, w Swieto Narodowe,
niestety pracuje) wiec wyprobuje dopiero wieczorem.
Znalazlem wyjasnienie tej opcji:
Spread Spectrum Control

Gdy aktywujesz ta funkcje, czestotliwosc magistrali zmienia sie cyklicznie w
obszarze +/-0.5%. Przez to zmniejszaja sie zaklocenia elektormagnetczyne o
okolo 8-10dB, przez co zachowane sa scisle normy CE. Powoduje to jednak
zmniejszenie wydajnosci systemu o ok. 1%.

Sprobuje takze, za rada Jakuba, lekko wytunowac czestotliwosc magistrali.

O wynikach eksperymentow poinformuje niezwlocznie - niech archiwum trzyma...

Pozdrawiam i dziekuje za porady.

Macko