Re: Jak podłączyć nagrywarkę DVD i napęd DVD?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Wed 09 Nov 2005 - 21:27:55 MET

Marcin Netmaniak <m.netmaniakTNIJ@gmail.com> wrote:

> Ja piszę o sytuacji, w której tylko jeden napęd to nagrywarka, a drugi
> -- zwykły "odczytywacz". Wiem, że polecane jest podpinanie napędów do
> osobnych taśm, ale osobiście nie jestem fanem kopiowania płyt "w
> locie".

            O to chodzi - taka konfiguracja ma znaczenie glownie przy kopiowaniu
w locie [kto to robi przy obecnych szybkosciach i pojemnosciach HDD?] oraz
w przypadku idiotycznie zabezpieczonych gierek [ AFAIR byly tez takie,
ktore odmawialy pracy jesli wykryly w systemie nagrywarke, ale to juz bylo
jakos czas temu]. Od siebie dodam jeszcze jedno - w przypadku uzywania
klawiatur multimedialnych wiekszosc programow do jej obslugi domyslnie
wysyla komendy sterujace do pierwszego napedu optycznego jaki znajdzie
w systemie - w kolejnosci PM [raczej egzotyczna konfiguracja]->PS->SM->SS.

> Mi chodzi bardziej o to, czy np. napęd DVD podpięty jako SLAVE
> będzie w stanie płynnie odtworzyć film DVD,

            Oczywiscie. Od kazdej reguly znajdzie sie jednak pewnie wyjatek przy
roznorodnosci sprzetu do PC.

> czy lepiej podpiąć go na MASTER, bo wypalarka DVD i tak poradzi sobie na
> SLAVE.

            No wlasnie zalecane jest podlaczenie nagrywarki na master, choc
zauwazylem ze ostatnio sa one fabrycznie zworkowane na slave - pewnie
chodzi o unikanie konfliktow jesli ktos ma tylko jeden kanal [a wlasciwie
tasme, bo plyt z jednym kontrolerem IDE raczej sie juz nie uswiadczy].

> I pytam o osobiste doświadczenia/odczucia w tym temacie.

            Przecwiczylem wszelkie mozliwe konfiguracje, wlacznie z DVD-ROMem
na primary master i z zadna konfiguracja nie bylo problemow. Zalecane
jest jedynie podpinanie krzyzowe - urzadzenia miedzy ktorymi beda
najczesciej kopiowane dane na osobnych kanalach.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl