Re: Wybór tunera TV ....

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 09 Nov 2005 - 16:00:38 MET

"Gargamel" <delKichote_WYTNIJ_TO_@gazeta.pl> wrote in message
news:srsfq97a7kmk.f7169pcbrk00.dlg@40tude.net...
> Pomarudzę jeszcze: "calkiem niezla"? Czy to oznacza, że ta aplikacja
> zapamiętuje konfigurację capturowania (jakie parametry obrazu, dźwięku,
jaki
> kodek obrazu/jego ustawienia)? I czy można jej użyć w harmonogramie zadań
(a
> może ma jakąś własną opcję "schedule")?

tak, ma cos takiego jak scheduler, cala konfiguracje predefiniujesz w
profilu (kodek, konfiguracja kodeka itd), posiada funkcje timeshifting,
bardzo dobrze wyszukuje kanaly, bez klopotu nawet dodane do listy kanaly HBO
ktory jest z definicji "zakodowany" filtrem. Znalezione wszystkei kanaly w
kablowce od pierwszego razu, poprawnei rozpoznany standard dzwieku B/G i
D/K - nie ma NICAM - to wada (wlascwie nie jestem pewien czy nie ma... jakos
mnie to nie interesowalo... :D - uzywam jej tylko do wciagania obrazu po
niskiej, czasem wlacze TV ale nie dociekalem czy to NICAM czy mono)

> Wygląd aplikacji nie ma dla mnie znaczenia pod warunkiem, że nie zmniejsza
> wygody jej używania (np. za małe napisy, przyciski itp). Co masz na myśli

Zrobiona pod XP - ja wylaczam wszaystkei wodotryski, zabijam service tematow
itd wiec z tymi cieniowaniami, kolorkami, wysuwaniem i chowaniem troche mnie
irytuje.

> mówiąc, że do poważniejszego obrazu używasz vduba w kontekście
capturowania?
> Capturujesz vdubem? W pełnej rozdzielczości, nie gubi klatek ani
> synchronizacji?

Wlasciwie to wszystko zalezy od drivera - ja zawsze nagrywam w
rozdzielczosci 720x576 YUY najczesciej w formatach z bestratna kompresja
(Lagarith, MSU Lossless, HuffYUV), jesli potrzebuje extremalnie dlugi czas
nagrania to uzywam najczesciej MJPEG z FFDSHOW (stala kwantyzacja,
kwantyzacja wtedy ustawiona na 1 max 2).
Uzywam VDUBA bo potrzebuje statystyk, jaki bitrate, czas, jitter itd...
aplikacja oryginalna tego nie udostepnia.

> Orientujesz się może, czy ten leadtek jest kłopotliwy pod linuksem?

Niestety nei powiem nic na ten temat - wydaje mi sie ze jesli jest stabilny
driver do CX23880/1/2/3 to nie powinno byc klopotow. Leadtek nie jest firma
innowacyjna (to w wypadku tunerow akurat jest zaleta bo mozna dopasowac
drivery od innych kart jak mysle - ale wydaja regularnie nowsze wersje
driverow i aplikacji - co wazniejsze nie znajduje powazniejszych bledow w
uzytkowaniu, w pracy wiele osob ma wlaczone na biezaco leadteki - dokladnie
Winfast DV2000 ktore uzywaja tego samego drivera i aplikacji - nikt nie ma
zwiech, klopotow itd ). Nie powiem jak dziala pilot bo nie uzywam.

Jesli o nie chodzi to: Dobra karta, trzymajaca dobra standard jesli chodzi o
jakosc, z dobra (stabilna aplikacja ktora robi to co ma robic), dosyc
atrakcyjna cena, dobry support. Ogolna ocena na 4+.

Wczesniej uzywalem karty z VIVO by Asus i to byla porazka - oryginalne
drivery z NVidii WDM nie chodzily za dobrze, system byl niestabilny,
mulowaty, problemy byly ze wszystkim, Asus poza tym dosyc szybko konczy
wsparcie dla tego fragmentu swej tworczosci... a ze stosuja rozwiazania
odmienne od reference to zmuszenie do pracy innych driverow nie asusa jest
wielkim problemem...

Ogolnie polecam leadteka - nie powinien sprawiac problemow, powinien dobrze
robic to czego sie od niego oczekuje.