Re: Chlodzenie wodne dysku.

Autor: ToMasz <witu_at_polbox.KOM>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 09:38:01 MET

PSYLO wrote:

> A żeby to zrobić musisz zrobić blok który będzie odbierał ciepło z
> obudowy dysku i z każdego grzejącego się podzespołu na PCB. Ja jeszcze
> takiego bloku nigdy nie widziałem. ;)
jak gdzies widziałem taki "blok " wodny. kawał blachy miedzianej( 2mm)
wielkosci dysku, przykręcany od spodu dysku, a z drugiej strony dwie rurki z
wodą. nie wiem czy takie cos odprowadzi całe ciepło, ale trzeba by
spróbowac.

> Dobrym rozwiązaniem są jeszcze takie radiatory przykręcane z boku
> dysku, widziałem to kiedyś na Allegro za cenę <20zł (w opisie
> aukcji były zdjęcia jak jakaś panienka w bikini ich trzymała). Po
> zamontowaniu dysk można wsuwać do 5.25", a nad i pod nim jest wolna
> przestrzeń. Można zrobić takie coś, że zamiast wsuwać do zatoki
> trzeba położyć całość na np. gąbce tapicerskiej a z boku postawić
> wentylator, np. AC Pro TC. Koszt w miarę niski a powinno zadziałać.
to fakt....
nie wiem jak cichy moze byc pecet, ale dyski nie są w nim najgłośniejsze. u
siebie słysze tylko dyski i _mnie_ to nie przeszkadza.....