Re: Mocowanie radiatorów - taśmą termoprzew. czy może klejem?

Autor: <P_at_lmer>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 17:46:13 MET

Użytkownik "Adam Jarecki" <_a_d_a_m_j_@_p_l_e_n_e_t_._p_l_l> napisał w
wiadomości news:dknrl7$c45$1@inews.gazeta.pl...

> Powiem tak, jezeli nie szkoda Ci gwarancji na dany produkt to mozesz
> mocować klejem

To istotnie b. ważny argument przemawiający za taśmą. Przy okazji, czy ta
taśma 3M ma jakieś odmiany, co bym był uczulony zanim podejmę decyzję o
zakupie konkretnej.

Wracając jeszcze go kleju. Wyczytałem kiedyś mimochodem, że efekt trwałego
wiązania kleju mozna osłabić dodając doń pewna ilość normalnej pasty
termoprzewodzącej. Nie wiem jednak w jakich proporcjach i czy rzeczywiście
zdawało to egzamin (radiator mozna było oderwać od scalaka bez uszkodzenia
tegoż). Ale jeśli istotnie jest tak, jak podajesz Adam, że nie ma
zauważalnych różnic w wydajności, to nie ma sensu kombinować z tymi klejami.
Zapewne także takie rozwiązania są droższe, a więc nieuzasadnione z
ekonomicznego punktu widzenia.

Jeśli ktos z Grupowiczów ma jakies doświadczenia w tych sprawach, bądź
dysponuje namiarami na stosowne testy, recenzje, porównania, zapraszam do
podzielenia się wiedzą.

Pozdr.,
Palmer