Re: Mocowanie radiatorów - taśmą termoprzew. czy może klejem?

Autor: Adam Jarecki <_a_d_a_m_j__at__p_l_e_n_e_t_._p_l_l>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 18:12:04 MET

Użytkownik "P@lmer" <USkoluUN_TO@wp.pl> napisał w wiadomości
news:436f84a1$1@news.vogel.pl...
> To istotnie b. ważny argument przemawiający za taśmą. Przy okazji, czy ta
> taśma 3M ma jakieś odmiany, co bym był uczulony zanim podejmę decyzję o
> zakupie konkretnej.

Tasmy sa rozne nie wiem czy akurat 3M ale slyszalem o takich z "plastrem"
miedzi mającym poprawić przewodność, generalnie ja ich nie stosuje bo jak
dla mnie są za drogie ale wiadomo marketing robi swoje. A co do 3M to jest
bardzo cienka trzeba uwazac jak sie przykleja bo bardzo latwo zle ja polozyc
a pozniej ciezko jest zdrapac (przykleja sie do rak jak klej)

> Wracając jeszcze go kleju. Wyczytałem kiedyś mimochodem, że efekt trwałego
> wiązania kleju mozna osłabić dodając doń pewna ilość normalnej pasty
> termoprzewodzącej. Nie wiem jednak w jakich proporcjach i czy rzeczywiście
> zdawało to egzamin (radiator mozna było oderwać od scalaka bez uszkodzenia
> tegoż).

Ja pamietam, ze toporne kleje mozna "ukruszyc" mrozac elementy w zamrazalce,
jednak pamietam swego czasu byla dyskusja na pl.comp.pecet czy to aby
napewno nie zaszkodzi kondenstatorom ktore znajduja sie na karcie graficznej
badz plycie glownej. Tak wiec w ostatecznosci mysle ze by sie dalo. Ale
pytanie czy doczyscisz tak chipset zeby serwis sie nie zorientowal ze to byl
klej termoprzewodzacy?. IMO nie ale mozesz probowac.

> Ale jeśli istotnie jest tak, jak podajesz Adam, że nie ma
> zauważalnych różnic w wydajności, to nie ma sensu kombinować z tymi
klejami.
> Zapewne także takie rozwiązania są droższe, a więc nieuzasadnione z
> ekonomicznego punktu widzenia.

Wiesz roznica napewno nie jest warta straconej gwarancji badz zniszczenia
produktu przy nieudanym demontazu. No chyba ze jestes zatwardzialem
Overclockerem ktory sie bedzie cieszyl jak mu 2 stopnie
"zejda" z chipsetu.

Zreszta biorac przyklad z Zalmana i jego radiatorow do chipsetow ktore w
komplecie mialy klej i kolki. Pisze na sajcie zeby kleju uzywac w
ostatecznosci kiedy nie ma mozliwosci innego umocowania radiatora.

--
Pozdrawiam
Adam Jarecki