Re: chlodzenie sapphire radeon 9600

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sun 06 Nov 2005 - 21:39:44 MET

Andre <andrehull_spam@poczta_me.fm> wrote:

> nie prawda. Silencer jest glosny mimo swojej nazwy!! ja zmienilem na
> radiator thermaltake z heat pipe. nie pamietam juz nazwy ale sa chyba
> dwa na grafike. ja mam ten tanszy i pieknie chlodzi mi pelnego r9600xt.
> nawet podkrecic moge. oczywiscie w tym wypadku mam wentylowana
> obudowe...

                        Przeczytaj jeszcze raz wczesnijszy post, ewentualnie jeszcze
raz i tak do skutku. Przeciez o tym samym wlasnie pisalem.
            Kluczowe jest slowo _DOSC_ cichy, przynajmniej porownujac do czesci
wentylatorow standardowo montowanych przez producentow na kartach
graficznych. A w porownaniu z chlodzeniem pasywnym _KAZDY_ wentylator
bedzie glosniejszy. Nie ma za to nic za darmo - by zapewnic prawidlowe
odprowadzanie ciepla przy tych 400-500 MHz rdzenia [w zaleznosci czy to
RV350 czy RV360] radiator musi miec z kolei przyzwoity obieg powietrza w
obudowie napedzany dodatkowym wentylatorem, ktory tez generuje halas. To
tyle z uwag ogolnych, bo rozpoczynajacy watek pytal o radiator - tu
sprawdza sie dowolne rozwiazanie zalmannowsie lub z niego zerzniete, albo
nawet radiator od P-MMX przy odpowiednim obiegu powietrza - juz raz to
pisalem.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl