Re: Ranking laptoow - co wy na to!?

Autor: och.karol <och.karol_at_gazeta.usunto.pl>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 22:46:30 MET

Użytkownik "Markus Sprungk" <msprungk@gmail.com> napisał w wiadomości
news:lwhe8n7tf32$.kd746wnwp14b.dlg@40tude.net...
> Po 6 miesiącach od zakupu musisz udowodnić, że niezgodność istniała w
> chwili zakupu. Życzę powodzenia

Z całym szacunkiem nie masz racji. Niezgodność towaru z umową może wystapić
w trakcie dwuletniego okresu licząc od daty sprzedaży. To oczym piszesz ma
zastosowanie przy wystapieniu wady w omawianym przez Ciebie okresie i w
takim przypadku domniemywa się, że niezgodność ta wystepowała w momencie
sprzedaży.
Ustawa ta jest niestety dalece nieprecyzyjna (np. w temacie sposobu
realizacji roszczenia klienta - naprawa czy wymiana), co pozwala duzym
sieciom handlowym (np. MM) oszukiwać klientów. Mnie Pani w MM usiłowała
wmówić, że o niezgodności towaru z umową mozna by było mówić gdyby mój
telefon bezprzewodowy, zamiast realizować połaczenia telefoniczne, parzył
kawę lub prał skarpetki (!).

--
pozdrawiam
karol