Re: parametry diody zenera - czyli walka z wiatrakami c.d.

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 04 Nov 2005 - 19:50:50 MET

"sTav" <marmro9@o2.pl> wrote in message
news:dkg3vb$g6g$1@atlantis.news.tpi.pl...
> W artykule news:dkfvsc$v7h$1@news.dialog.net.pl,

> 12,0-6,2=5,8
> Takie napięcie dostanie na wiatraku :)
> Jeśli potrzebuje ok. 8-9V, to powinien szeregowo podłączyć zenera 3,3V -
> 3,9V (standartowe wartości).

! Masz racje... tu chodzi nie napiecie na dziodzie zenera tylko na
rezystorze a w tym wypadku na wentylatorze ... kurcze taki wstyd....
przepraszam, no jasne ze masz racje - dioda powinna byc na 12V - 7 = 5 czyli
np 4v7... przepraszam - oczywiscie ze tak... tak to jest jak sie rutynowo
czlowiek zabiera za cos a tu mozna sie posliznac na najprostszych rzeczach,
przepraszam grupe raz jeszcze i autora watku... po prostu wstyd....
przepraszam... nie mam nic na swoje usprawiedliwienie.