Re: Co się stanie jak do płyty z max. mnożnikiem 8 włożę Celerona 667?

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.pl>
Data: Fri 04 Nov 2005 - 07:25:25 MET

> Rozumiem że do "obsługi" zielonego celerona konieczne jest (poza
> oczywiście
> Socketem FCPGA370 czy częstotliwością FSB) jedynie by płyta umiała
> dostarczyć odpowiednie napięcie? Gdyż najnowszy bios jaki jest dostępny
> nawet nie słyszał o zielonych celeronach ani podobnych wynalazkach, ale to
> chyba jest niepotrzebne?

Teoretycznie tak. Natomiast pytanie czy jeśli BIOS nie będzie znał tego
Celerona, czy poprawnie go zainicjuje (włączy cache itd).
Poza tym niektórzy producenci (na przykład HP) robią bardzo przykre
niespodzianki. Ja np.wymieniłem procesor w kadłubku HP z P4 na Celerona D
(akurat ten P4 był potrzebny gdzie indziej), komputer uruchomił się, ale
zanim rozpoczęło się ładowanie systemu, pokazywał się komunikat że procesor
jest niewłaściwy i wszystko stawało w tym miejscu.