Re: modem GSM

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 20:49:33 MET

"Tomek" <domek@fr.pl> wrote in message
news:db454$43690959$57cff1e5$15098@news.chello.pl...
> jaka najlepiej kupic karte do notebooka (zlacza CardBus - type I/II,
> ExpressCard - 34mm/54mm)w celu laczenia sie przez GSM do internetu? nie
> jestem niestety specjalnie na czasie w tych technologiach, wiec bede
> bardzo wdzieczny za pomoc

Znajomy bral tanszego sony ericsona, tego ktory jest w najtanszym pakiecie
ORANGE

> chcialbum zeby to bylo szybkie wiec pewnie jakies EDGE (UMTS?),
> dodatkowo chcialbym zeby jak najmniej wystawala ze slotu (boje sie, ze
> ja urwe w czasie wkladania do torby); nie musi miec WLAN, bo mam ja juz
> w notebooku

Nie ma wlan, karta nie wystaje tylko sama antenka

> to juz bedzie NTG ale moze przy okazji ktos podsunie tez jaki abonament
> (era, plus, orange) sie dzisiaj najbardziej oplaca... czy moze powienien
> raczej spytac ktory najlepiej dziala?

To zalezy od miejsca - duze predkosci dzialaja tylko w najwiekszych
maistach - wykaz zreszta znajduje sie na stronie kazdego operatora, terenie
realne wartosci sa zmeinne i oscyluja okolo 44kbps (maks to ok 53kbps - nie
udalo mi sie takiej uzyskac).
To tyle ode mnie - sadzac z tego co ta usluga soba reprezentuje to jest ona
naprawde dla tych co maja noz na gardle i nie posiadaja zadnej innej
alternatywy jesli chodzi o dostep do internetu.