Re: Brak uziemnienia w gniazdku

Autor: adam <dzeferson_at_interia.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 15:59:44 MET

Użytkownik "Figo" <azazell@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:dka58b$crf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Pisze ponieważ mam problem pracuje w sklepie i przeważnie nudzi mi się ;)
> mam pytanie czy moge podlaczyc komputer do gniazdka bez uzmnienia? . Mam
> komputer A64 3000, plyta gigabyte, chieftec 420W.. jak podlączylem raz na
> godzinke to jak chcialem dotknąć zasilacza to kopnął mnie prąd wiec
> wlasnie
> odrazu zdziwiłem się ze tak sie dzieje jak nie ma uziemnienia? i czy mozna
> tak dalej użytkować czy to grozi spaleniem ?

Bedzie kopac - nieprzyjemne uczucie, uziemienie to podstawa.Grozi
uszkodzeniem kompa a szczególnie myszki,zawiesza sie i inne takie przepięcia
i np:przy instalce nie instaluje urzadzeń i błedy.Przewód neutralny to ten
co nie zaswieci neonówki - niezbednej w twoim przypadku do podłaczenia go do
"BOLCA" króciutkim przewodzikiem - po podłączeniu sprawdz neonówką "BOLEC"
NIE SWIECI . A wystarczy odwrócic przewód zasilający w gniazdku - to wersja
dla tych co piszą z wiedzą na etapie zawodówki. Po co odpowiadacie to takie
bzdety i nic konkretnego tak jak w innych postach ?

Adam