Re: Wymiana plyty [jeden chipset nForce] a zachowanie systemu

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 12:23:58 MET

Dnia 2.11.2005, Andre NH napisał(a):

> Doswiadczonych uzytkownikow smiem zapytac, czy po wymianie plyty glownej
> opartej na chipsecie tej samej firmy, tudziez z nForce2 na nForce3
> (Athlon64), bedzie koniecznosc instalacji na nowo systemu XP?

Nawet jeśli uda Ci się go postawić (a powinno) to odradzam takie
rozwiązanie.

> Czy system poradzi sobie bez problemu z tą wymiana mainboarda, czy tez
> sa jakies zalecenia, ktore maja sie przyczynic do poprawnej pracy systemu z
> nową plytą?

Po pierwsze to z mniejszymi lub większymi problemami, aż po brak
możliwości i zależy to od systemu. Po drugie patrz wyżej. Dlaczego tak?
Jakiś czas temu udało mi się przenieść XP Pro* z płyty CUSL2-C (I815,
PIII) na SL-75FRN2 (nForce2, XP1700+), po uprzednim jego przygotowaniu, tj
usunięciu wszystkich sterowników dla starej płyty, ustawieniu
standardowego sterownika dla IDE (bardzo ważne, jeśli nie
najważniejsze)**, itd. Po jakimś czasie jednak pojawiały się mniejsze lub
większe problemy, które były do naprawienia, ale irytowały i traciłem na
tym cenny czas. Mając dość tych problemów zainstalowałem OSa od nowa -
IMHO to lepsze rozwiązanie i wbrew pozorom wcale nie zajmujące więcej
czasu biorąc pod uwagę późniejszą zabawę w "ratowanie" takiego OSa. A nowy
stał w godzinę, ze wszystkimi najbardziej potrzebnymi programami***,
pozostałe doinstalowywałem w miarę potrzeb.

* info dla strażników - licencja mi na to pozwalała ;D , poza tym zawsze
staram się być legalny i w miarę możliwości używać softu freeware
** opisy jak to zrobić znajdziesz w sieci
*** mam katalog, który wystarczy przegrać, zawierający "niezbędnik" w tym
pocztę itd. - często szybko potrzebuję "zsynchronizować" zawartość dysku
laptopa i stacjonarki

--