Re: Zasilacz 0 dB - z pasywnym ch³odzeniem

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 01:52:42 MET

misiek napisa³(a):
> [...]
> blaszki radiator od starego AMD K6 (nalozylem zeberkami w strone plytki,
> tak aby te blaszki made by Codegen weszly miedzy zebra radiatora).
> Wynik taki ze teraz zasilacz dmucha na zewnatrz letnim powietzrem -
> niewiele cieplejszym od temperatury pokojowej, a radiator nie jest tak
> goracy jak gorace byly wczesniej te blachy podczas pracy PC.
>
> Wniosek: Przy odpowiednio wydajnym radiatorze zamontowanym na seryjnym i
> radiatorze np. na zewnatrz zasilacza - oba polaczone heatpipem lub
> zespawane - mozna odpuscic sobie wentylator.
ta, a teraz po chwili pracy (obojetnie pod jakim obciazeniem) albo wrecz
stania na standby/bez obciazenia - zobacz temperature w okolicy KA7500
czy cotam stoi za scalaczek. Zenerka kolo niego chce sie sama wylutowac,
kondensatorki sie rozplywaja, oporniki robia sie czarne...
A jak tam taki maly (fi 5mm mniejwiecej) elektrolicik sie wysuszy to
szpilki po 100v wala po zenerce i scalaku i dopiero sie zaczyna
smarzalnia...