Re: Zasilacz 0 dB - z pasywnym ch³odzeniem

Autor: misiek <misiek_1928_at_o2.plWYTNIJ.TO>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 20:22:44 MET

Dnia Tue, 1 Nov 2005 19:05:03 +0100, Nomad napisa³(a):

> Witam
>
> Gdzie mo¿na kupiæ tzw zasilacze 0 dB (z pasywnym ch³odzeniem) za jakie¶
> rozs±dne pieni±dze? Mam na my¶li kwoty rzêdu 300-400 pln, czy jest to wogole
> realne?
>
> Pozdrawiam
> J.

Moim zdaniem, narazie jedynie teoretycznym - mozna sobie taki samemu
zrobic. :)

Jak juz zakupie nowy, to swojego Codegena przerobie na 0dB i sprawdze pod
wielogodzinnym obciazeniem. Oczywiscie nie na swoim domowym sprzecie :p

W moim codegenie seryjnie za chlodzenie ukladu odpowiadaja dwie blaszki
pozaginane w grzebien (to chyba ma imitowac radiator). Teraz mam zasilacz
troche podrasowany w kwestii chlodzenia - zalozylem na te dwie smieszne
blaszki radiator od starego AMD K6 (nalozylem zeberkami w strone plytki,
tak aby te blaszki made by Codegen weszly miedzy zebra radiatora).
Wynik taki ze teraz zasilacz dmucha na zewnatrz letnim powietzrem -
niewiele cieplejszym od temperatury pokojowej, a radiator nie jest tak
goracy jak gorace byly wczesniej te blachy podczas pracy PC.

Wniosek: Przy odpowiednio wydajnym radiatorze zamontowanym na seryjnym i
radiatorze np. na zewnatrz zasilacza - oba polaczone heatpipem lub
zespawane - mozna odpuscic sobie wentylator.

Sugestia: Dobrze odizolowaæ termicznie scianki zasilacza znajduj±ce siê od
wewn±trz obudowy (od strony MoBo)

Pozdrawiam. :)

--
| ASUS A7N8X-E DELUXE | AMD ATHLON XP 2500+@3200+ BARTON |
| BOX COOLING + 2x80mm|  2x256MB DDR-400 TWINMOS CL 2,5  |