Re: Spadek wydajności dysku - co zrobić?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 15:22:04 MET

Dnia 1.11.2005, misiek napisał(a):

> Nie, w przypadku AMD, PCI jest synchroniczne z FSB.

Bzdura.
A to, że w niektórych przypadkach taktowanie dla PCI jest stałe
i niezależne od FSB (bo to w tym chodzi) zależy od chipsetu płyty głównej
a nie od samego CPU.

> Takie w przypadku których predkosc [taktowania zegara CPU podzielona przez
> ten ze dzielnik spowoduje wykroczenie poza norme czestotliwosc PCI i AGP.]

Chyba spałeś na matmie w szkole. ;D
Dobrze kombinujesz, ale za Twoje stwierdzenie "matematycznie niezgodne"...
powinieneś "siedzieć w kozie". ;D

> <-- tutaj moglem cos pokrecic, ale sens sie nie zmienia --> Trzeba tak
> wysterowac FSB i dzielnikiem zeby zwiekszyc taktowanie przyz zachowaniu
> odpowiednich czestotliwosci PCI i AGP.

Zgoda. Teraz kwestia jakie są "odpowiednie"? ;D

> Nie wiem dokladnie jak to wyglada w praktyce gdyz mialem mozliwosc
> podkrecania Celerona D, ale niestety czasu bylo malo. Jedyne co moge
> powiedziec to to, ze z tego co wiem to nie kazda wartosc FSB jest mozliwa
> dla procesorow intel'a - i to wlasnie z uwagi na dzielnik.

A ja bym stwierdził, że każda jest możliwa (z tych, na których komputer
ruszy), ale nie każda bezpieczna. Gdybym np. używał kompa jako terminala
(bez karty dźwiękowej, bez dysku twardego - uruchamianego np. z CD) nie
żałował bym sobie wcale z podkręceniem. ;D

> Jezeli cos ostro poplatalem ze strony technicznej to przepraszam, bo jak
> juz wspominalem, moja wiedza ogranicza sie do kilku postow na roznych
> forach OC, wymiany doswiadczen z ludzmi ktorzy podkrecali swoje Intelki
> oraz spostrzezeniami po krotkim spotkaniu z Celeron'em D 3,06GHz

No to niedużo tego było. Ale kombinuj bo w doświadczeniu nauka. ;D

> Jesli ktos bylby tak mily to moglby to objasnic w jednym zdaniu - tak
> wiem... Google.com

Amen. ;D
Na początek możesz np. przeczytać wątek zaczynający się od tego posta

--