Re: Spadek wydajności dysku - co zrobić?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 14:26:08 MET

Dnia 1.11.2005, Mattrick napisał(a):

> [...]
> Sprawa wygląda tak, że podczas kopiowania pliku o wadze np 20MB po
> skopiowaniu 5MB zapełnia się bufor/cache co powoduje spadek prędkości do
> kilku MB/s.
> Przekopiowanie filmu z partycji na partycję staje się nie lada wyzwaniem,
> gdy jeszcze niedawno śmigało to 20MB/s.
> IBM DeskStar 80GB IDE na płycie ASUS P4R800V Deluxe
> Uprzedzaąc pytania napiszę co już zrobiłem, ale nie pomogło:
> 1. defragmentację
> 2. skanowanie powierzchni (bez badów)
> 3. odciążyłem go z niepotrzebnych i cięzkich plików
> Nie uśmiecha mi się reinstalka systemu :-(

* Sprawdź czy dobrze podłączona tasiemka, tj. niebieski w płytę itd.
* Sprawdź z inną tasiemką.
* Sprawdź zasilanie, tj. czy molex dobrze styka. Czy Twój zasilacz ma
wystarczającą moc?
* Co na to diagnostyczny soft producenta dysku?
* Uruchom jakąś dystrybucję Linuxa z CD - da Ci to odpowiedź na pytanie
czy to wina OSa.

> Czy to wina dysku, czy może systemu?

Okaże się. ;D

--