Re: Spadek wydajności dysku - co zrobić?

Autor: Ryszard G. <ryglerDOUSUWANIA_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 07:50:47 MET

Użytkownik "Mattrick" <napiszdomnie@www.mattrick.aq.pl> napisał w wiadomości
news:dk78r4$5r7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Od jakiegoś czasu drastycznie spadła wydajność mojego dysku.
> Sprawa wygląda tak, że podczas kopiowania pliku o wadze np 20MB po
> skopiowaniu 5MB zapełnia się bufor/cache co powoduje spadek prędkości do
> kilku MB/s.
> Przekopiowanie filmu z partycji na partycję staje się nie lada wyzwaniem,
> gdy jeszcze niedawno śmigało to 20MB/s.
>
> IBM DeskStar 80GB IDE na płycie ASUS P4R800V Deluxe
>
> Uprzedzaąc pytania napiszę co już zrobiłem, ale nie pomogło:
> 1. defragmentację
> 2. skanowanie powierzchni (bez badów)
> [...]

WItam

Ja miałem już 2 przypadki uszkodzeń dysków objawiające się b. dużym
spowolnieniem pracy. Dyski poza tym nie wykazywały innych błędów.
Tłumaczę to sobie wewnętrzną korekcją błędów, która powoduje
wydłużenie operacji zapis/odczyt zaś na zewnątrz dysk nie wykazywał błędów.
Dyski to Seagate 20GB. Taki jeden "potrafił" kopiować dane 700MB
ponad 2 godziny! Zrzucałem pocztę na inny dysk, na szczęście bez błędów,
tylko dłuuugo. Dysk wymieniono po reklamacji na większy :))

pozdrawiam, R.G.