Re: Pamięci

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 28 Sep 2005 - 19:31:17 MET DST

"Aneta Kunska" <iksinska@iksinski.pl> wrote in message
news:dhej0j$hrs$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Phyt0n" <1phyton1@1frazpc.1pl> napisał w wiadomości

> A co to są za pamięci oznaczane RAMBUSDDR, PC2100, PC1600, PC2700, PC3200
> PC3500? Spotkałam się z takimi pamięciami na aukcjach.

RAMBUS wymaga by plyta posiadala kontroler obslugujacy standard RAMBUS
wlasnie - na pamieci zazwyczaj mowi sie RDRAM, to sa w tej chwili chyba
najszybsze pamieci ale fatalnie spisuja sie w typowych aplikacjach PC (ich
domena sa systemy gdzie zapisuje/odczytuje duze obszary pamieci z kolejno po
sobie nastepujacych lokacji - to uproszczenia ale dosc dobrze oddajace
wade/zalete RDRAM)./
PC2100, PC1600 itd to jakby umowne okreslenie rodzaju pamieci SDRAM -
rownowazne zegarowi taktujacemu pamiec i tak np PC2700 to to samo co DDR333
(PC2700 oznacza ze pamiec przesyla w sekundzie 2700MB czyli inaczej
posiadajac szyne szerokosci 4 bajtow musi byc taktowana zegarem 333MHz co
daje wlasnie ok 2700MB)
To tak jak z benzyna...mozesz mowic benzyna albo etylina - dwie nazwy na ten
sam produkt - w tym konkretnym przypadku pamiec jest taka sama ale raz
podaja sie jej przepustowosc w MB na sekunde (PC2700) a innym razem predkosc
zegara taktujacego czyli wspomniane 333MHz. DDR400 to inaczej PC3200, PC3500
to DDR437,5 - to akurat pamieci ktore spelniaja nadmiarowo wymagania dla
pamieci DDR400 i moga byc w ten sposob podkrecone do wyzszych predkosci - to
przez analogie do benzyny taka 98+ albo vpower racing czy jak jej tam...