Re: dylemat z modernizacja... XP-M ? semptron-64?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 14:36:09 MET DST

Bernard napisał(a):

> A w jakim celu? Dokładając pieniądze uzyskasz z grubsza to samo, co masz
> obecnie i równie przestarzałe.

no w celu takim - zeby miec troche szybszego procka z wiekszym cache (i
jeszcze go podkrecic) oraz by obslugiwal powerNow i zmienny zegar - gdy
nic nie robi niech sie nie grzeje (teraz uzywam cpu-hlt i w idle mam
26stC cpu, ale znacznie pogarsza transfer IDE na mojej plycie gl.)

> 3000+ ma 128+128,a 3100+ + 128+256, więc nie jest to aż taka rónica. W
> K8 pojemności kieszeni się sumują, w P4 narazie chyba jeszcze nie. W
> praktyce jest to wię Cróżnica pomiędzy 256 i 384 KB - ja bym do tego aż
> tyle nie dopłacał.
dlatego myslalem o bartonie ktory ma costam+ 512k, a to juz znaczna
roznica niz 128+128k. Uzywany przezemnie soft mieli kilka MB danych
przez pol godziny, na 128MB ramu chodzi ok i nie uzywa swapa - wiec
podejrzewam ze tutaj cache wiecej da niz szybki kontroler ramu. Ale
niemam jak teraz sprawdzic tej teorii

> Tyle że przy tym samym zegarze jest o jakieś 20..30% szybszy. To
> zupełnie inna jednostka wykonawcza i do tego jeszcze zintegrowany
> sterownik pamięci, też dużo szybszy od tego w NorthBridge.
niby tak, lepsza/nowsza jednostka, ale walic kupe kasy by stracic 200MHz
  z zegara i 128k z cache, i miec nadzieje ze bedzie to dzialalo
szybciej?
64bit raczej jest dla picu, nie przyda mi sie.

cholera - dalej niewiem ...