Re: dylemat z modernizacja... XP-M ? semptron-64?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 19:37:06 MET DST

BartekK wrote:
> no w celu takim - zeby miec troche szybszego procka z wiekszym cache (i

Aaaa, problemy z rozmiarem... Trzeba było tak od razu!

> dlatego myslalem o bartonie ktory ma costam+ 512k, a to juz znaczna

To nie kilobajty ani megaherce decydują o wydajności. Zdaje się, że
wciąż to do Ciebie nie dociera.

> roznica niz 128+128k. Uzywany przezemnie soft mieli kilka MB danych
> przez pol godziny, na 128MB ramu chodzi ok i nie uzywa swapa - wiec
> podejrzewam ze tutaj cache wiecej da niz szybki kontroler ramu. Ale

Ja podejrzewałbym odwrotnie.

> niby tak, lepsza/nowsza jednostka, ale walic kupe kasy by stracic 200MHz
> z zegara i 128k z cache, i miec nadzieje ze bedzie to dzialalo szybciej?
> 64bit raczej jest dla picu, nie przyda mi sie.

To może przesiądź się na Intela - od razu będziesz miał więcej
megaherców. To dobre wyjście dla takich, którym zależy na megahercach a
nie na wydajności.
;)