Re: pomoc w wyborze notebooka

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 08:01:29 MET DST

On Sun, 25 Sep 2005 22:54:40 +0200, Krzysztof Mackiewicz
<drynda@o2.pl> wrote:

>wybralem sobie 4 notebooki i niewiem ktory kupic
>zalezy mi na:
>- filmach
>- troche gry (nie najnowsze)
>- programowanie
>- photoshop, corel
>- office itp

Nie napisałeś o funduszach, ale z moich doświadczeń mogę powiedzieć
tyle, że z Toshibą miałem trochę doczynienia w pracy i była
najbardziej padalcowata z notebooków, które mieliśmy w firmie (Dell,
Compaq, HP-Compaq, IBM, Toshiba, CA). Serwis denny, dopasować pamięci
to była sztuka, padały klawiery, touchpady a baterie po 6 miesiacach
do śmieci. Może się teraz jakość poprawiła, ale ja staram się unikać,
mimo że widziałem ostatnio w całkiem sensownej cenie ich lapki.

Poczytaj testy na stronach WWW, ja wybralem Pentium (FSB533) zamiast
Centrino i Turiona, bo różnica w cenie nie była powalająca, a w
wydajności była, notebook dla mnie to zakup na ok 3 lata, a rozbudować
go tak jak PC jest bardzo trudno. Pare recenzji jest na
http://www.notebookreview.com/reviews/, ale nie zawsze są rzetelne i
trzeba czasem czytać między wierszami :).

Jeśli chcesz gry (nawet te starsze) to tylko coś z dedykowaną kartą
graficzną z własnym ramem, karty wbudowane w chipset (intela i Sisa)
to nieporozumienie jeśli chodzi o gry. W starym lapku mam Ati9600
Mobility i od biedy da się pograć na tym, ale czasem gry klatkują dość
mocno. W nowym żona ma X700 Mobility, gier jeszcze nie testowałem, ale
pewnie będzie trochę lepiej niż na 9600. Ramu min 512 MB (chyba, że
mając na myśli starsze gry piszesz o Quake1 ? :)).

Photoshop, Corel wymagają dużo ramu, a i FSB by się przydało
przyzwoite. 512 MB to minimum, i koniecznie możliwość dalszej
rozbudowy. Szczerze mówią nie wyobrażam sobie jakoś pracy z Corelem
czy szopem na notebooku (nie próbowałem :).

W office to celek da radę i od biedy 256 ramu :).

Z duetu Toshiba - Acer wybrałbym Acera. Co prawda doświadczeni z nim
wielkich nie mam (5 dni używania :), ale chyba nic gorszego niż
Toshiba mi się nie przytrafi.

pzdr,
Dentarg

--