Re: Karta graficzna z wyjściem RGB na TV

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 26 Sep 2005 - 19:32:57 MET DST

"w.p." <ptaku2_wywalto@tlen.pl> wrote in message
news:dh8ton$ace$1@213.17.192.132...

> Ja tam nie widziałem jeszcze karty z oddzielnymi RGB.

Choc domyslam sie o czym mowisz (ze nie widziales karty z odzielnym wyjsciem
RGB dla TV) to kazda karta graficzna do PC w teorii (w praktyce znaczaca
wiekszosc) moze obslugiwac bezposrednio TV na wyjsciu RGB VGA, niektore
karty potrafia generowac nawet zespolony sygnal synchronizacji (ATI napewno,
byc moze i NVidia). TV to specyficzny typ monitora i jesli karta potrafi
wygenerowac obraz 720(768) x 576 25i to moze wysterowac TV, jakosc obrazu
powinna wystarczyc nawet do prostych prac z tekstem (choc meczyc moze
drganie kontrastowych obszarow i drobnych detali - jednak przy wlasciwym
profilu da sie pracowac - kto mial Amige ten wie o co chodzi).

> Wydaje mi się że między S-Video a RGB to już nie ma takiej różnicy jak
> między composite a S-Video.

 roznica bedzie, szczegolnie na obrazach o duzej dynamice..., w SVHS pasmo
chrominancji jest zawezone do ok 1,3 - 1,5MHz wiec... to i tak malo w
porownaniu do pasma maksymalnego dla sygnalow chrominnacji filmu z np DVD
(13,5MHz/4=3,375MHz - uwzgledniajac filtry to i tak mamy ok 2,5 - 3MHz czyli
prawie dwa razy wiecej szczegolow o kolorze)