Re: Jaki sprzęt pod serwer?

Autor: tbg <i.hate_at_spam.com>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 09:45:32 MET DST

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości
news:slrndjg7ge.hpi.joshua@pingwin.ani...
> serwisu hostującego stronki... Co z tego że tanio, skoro po roku trzeba
> będzie ze 4 dyski dokupić? :)

moze zle napisalem, chodzilo mi o to, ze w starym cpq padna 2 dyski i 1
zasilacz, a reszta bedzie niesmiertelna co w porownaniu z piecem, ktory moze
eksplodowac pewnego ranka w calosci i to bez wyraznego powodu moze byc
jakims bonusem :-) ale co nowe to nowe i nie ma sie co spierac o to

> Hmm - znasz jakieś konkretne obudowy które spełniają takie warunki i nie
> kosztują tyle co cały komputer? :) Mimo wszystko wolałbym żeby obudowa
> kosztowała nie więcej niż 400zł...

sa jakies tansze thermaltaki ktore tak maja dyski. nie pamietam nazwy
niestety.

> Co do procesorów: z tej listy którą podałem - który byś polecał kupić?

jesli ma byc intel to ja bym wzial pentium d , moze byc nawet to najmniejsze
D 820. skladalismy ostatnio komputer z D 830 i 4 GB RAMu z przeznaczeniem na
pomocniczy serwer MS SQL i probka bazy chodzila szybciej niz ta sama probka
na bazie glownej pracujacej na 2 xeonach z zeszlego roku. wolniej bylo
dopiero przy obciazeniu pelna baza, ale i tak bylismy zdziwieni. zaczne
zmieniac zdanie o pentiumach z powodu tejze serii.

a jak nie musi byc intel to opteron chyba bedzie najlepszym wyborem.
dwurdzeniowe athlony sa zbyt drogie.

tbg