Re: Epox BIOS R.I.P.???

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 10:02:50 MET DST

Dnia 24.9.2005, Michał Kornacki napisał(a):

> [...]
> Sprawa wyglada tak:
> Chcialem zapiac nowego procka kumpla ale w tym celu musialem zmienic
> wartosci w Biosie gdyz moj stary proc byl podkrecony-zmienilem wszystko,
> komp sie zresetowal i pojawil sie czerwony napis 'don't turn off computer
> blablabla' - i w tej wlasnie chwili wylaczyli prad cholera!!! Jak wlaczyli
> to plyta od razu pokazuje FF, nie testuje sie i nie uruchamia sie w
> ogole:-( Czy jest mozliwe by uszkodzeniu ulegl BIOS??? Czyszczenie CMOS'a
> nie pomaga:-( Co zrobic z tym fantem - plyta niestara i calkiem dobra a na

IMHO źle czyścisz CMOS. Odłącz zasilanie, zmień pozycję zwory, wciśnij
przycisk power (jest kilka szkół: kilkakrotnie przyciskać lub dłużej
przytrzymać), przestawić zworę na swoje miejsce, podłączyć kabel
zasilający, włączyć kompa (niektóre manuale do płyt na nForce zalecają
jeszcze przy takim pierwszym uruchomieniu przytrzymanie klawisz 'insert' w
klawiaturze - po co? nie mam pojęcia).
Jak to nie pomoże wyciągnij baterię na jakiś czas.
Jeśli nadal będzie problem to tylko programator lub hot-swap. Jeśli jesteś
z okolic Sz-na to mogę Ci ten BIOS zaprogramować - no chyba, że zaufasz
Poczcie Polskiej. ;D

> Towaszysze, pomozecie????

Nie ma sprawy Towarzyszu K. ;D

--
    Michu <michu_l(at)tlen.pl>
Kupię tylny panel do obudowy/płyty głównej, taki jak