Re: Formatowanie dysku NTFS

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 23 Sep 2005 - 23:56:13 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości
news:dh1g0v$ma$2@flis.man.torun.pl...

> "Michal Kawecki" b451hd.p48.ln@kwinto.prv

> Nie. Ale w trakcie też mogę. :)
>
> Odłączałem i podłączałem wielokrotnie bez szkody dla dysku. :)
> (pod W98SE)
>
> Tyle, że odwołanie się do odłączonych partycji zawieszało system.
>
> Odłączenie i ponowne podłączenie nie powodowało nic szczególnego,
> o ile system nie odwoływał się do odłączonych partycji w czasie,
> gdy dysk był odłączony. :)

No i właśnie o to idzie - partycje należy odmontować przed odłączeniem
dysku. Mniej więcej tak działa np. programik umożliwiający hotswapping
dysków pod nazwą SwapManager. Jeśli także po jego użyciu dalej się
kontroler przestawia w tryb PIO, to pewnie masz jakiś problem z płytą
główną, a system to wykrywa. Spróbuj wyłączyć opcje Block mode oraz
32-bit transfer (czy jakoś tak).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/