Instalacja routera

Autor: DJ <djank_at_karwiny.multicon.pl>
Data: Thu 22 Sep 2005 - 13:49:56 MET DST

Witam,

Jestem abonentem Multiconu dużego ISP z Trójmiasta i mam w domu 2 komputery.
Chciałbym zozdzielić sygnał i dlatego noszę się z zamiarem zakupu routera.
Jakiś tańszy model np. Planet XRT 401D lub Edimax BR-6104K. NIe wiem czy mój
ISP zezwala na instalację routera w domu, dlatego moje pierwsze pytanie czy
jak zainstaluję router to admin mojej sieci zobaczy czy coś jest nie tak, że
mam router czy też będzie widział tylko jeden adres IP jaki mi przydzielił.
Przykładowa konfiguracja mojej sieci podawana na stronie ISP wygląda
następująco:

Adres IP
    Numer IP: 192.168.114.71
    Maska opdsieci: 255.255.255.0
    Brama (Gateway): 192.168.114.254

Konfiguracja DNS
    Host: Wymarzona_27A_10
    Domena: karwiny.multicon.pl
    DNS1: 192.168.114.254
    DNS2: 213.134.152.21

Jak widać dostałem stałe IP dlatego mam teraz pytanie jak będę konfigurował
router przez www to jest tam opcja BROADBAND TYPE i podane takie punkty:

1. Cable modem, gdzie trzeba podać Host Name i MAC Adres (to raczej na pewno
nie mój typ łącza)
2. Fixed IP xDSL
3. PPPoE
4. PPTP

To którą opcję wybrać i skonfigurować żeby dobrze chodziło dla moich danych?

Mam jeszcze pytanko na samym początku instalacji routera w instrukcji jest
taka uwaga: !!! Upewnij się, że w twojej sieci LAN podłączany ruter XRT jest
jedynym serwerem DHCP.!!! o co wtym może chodzić?

Na koniec jeszcze sorry za to że prawdopodobnie jest to NTG ale szukałem
jakichś grup o sieciach i znalazłem tylko pl.comp.linux.siec.

Z góry dzięki i pozdro.